lørdag 28. juli 2012

Siste tiden i Norge

Hei igjen!

I skrivende stund sitter jeg på toget til Oslo for å delta på kursuken i forbindelse med studiet jeg skal ta det neste året. Studiet er ganske ekslusivt og er kun for de som skal på ett utenlandsopphold for å jobbe med idrett. Idrett og utviklingssamarbeid heter studiet, og det er idrettshøyskolen som er ansvarlig.

I tillegg til kursing blir det også mye sosialt med de andre som skal reise ut. Har en sterk følelse av at det blir en hektisk uke men med mye moro.
Det er bare litt over en uke til avreise, men har fortsatt ikke merket så mye til reisenervene. Dette skyldes nok i stor grad OL i London. Har gledet meg i 4 lange år til OL, og tross alt bare ett snaut halvår til oppholdet i Zimbabwe.
Noe vemodig er det såklart at jeg ikke får med meg alt som skjer i OL på grunn av kursuken og reisen sørover, men satser på at det er verdt å ofre deler av OL for det kommende året.

For de som måtte lure er avreisen mandag 6. August, og flyet skal etter planen lette fra Gardermoen 13.20. Så viss du har mulighet, eller bare veldig lyst, er det bare å ta turen for å ønske meg god tur.
Turen går først til Frankfurt, før vi flyr ned til Johannesburg. Derfra skal vi fly nordover igjen til Lusaka, hovedstaden i Zambia. I Lusaka skal vi være en kort periode for å få litt informasjon før turen går videre til Zimbabwe.

Det er litt spesielt å ikke vite hvor i Zimbabwe man skal være, særlig med tanke på at landet er større i areal enn Norge. Transportmiddel fra Lusaka er også uvisst, men satser på afrikansk buss, som visstnok skal ha svært høy komfort og punktlighet:P

Og til alle værsyke nordmenn: Søk opp Harare på yr.no og se hvordan været er i hovedstaden til Zimbabwe;)

Over og ut fra en som gleder seg nesten like mye til mangekampen på onsdag (18.00 NRK1) som avreisen:D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar