mandag 16. juli 2012

På utrygg is

For første gang skal jeg skrive ett blogginnlegg, noe som for meg er noe naturstridig.
Grunnen til at jeg nå velger å kaste meg på bloggebølgen er delvis på grunn av latskap.
De fleste som kjenner meg vet at jeg ikke bestandig orker å si fra om hva jeg gjør? hvor jeg er? og hvordan jeg har det? Tanken er dermed at jeg kan slippe unna med å si det én gang på bloggen, og ikke bruke ctrl-c/ctrl-v for å svare på nevnte spørsmål.
Jeg skal prøve å holde bloggen oppdatert ganske jevnlig, men kan i verste fall skylde på dårlig nettilgang dersom jeg ikke orker å blogge.

Hvorfor skal jeg plutselig ha behov for å underrette andre om hva jeg driver med?
Godt spørsmål.
Jeg skal det neste året befinne meg langt fra trygge omgivelser, og familie og venner vil kanskje synes det er interessant å lese om alt det jeg skal foreta meg det neste året.

Hvor langt unna trygge omgivelser skal jeg?
I dagens målestokk vil jeg si ca. 24 timer unna trygge omgivelser (fly er jo tross alt ganske effektivt når man skal tilbakelegge lange distanser).
Jeg skal til Zimbabwe, og mer nøyaktig hvor i Zimbabwe vil komme i ett senere innlegg når informasjon er tilgjengelig.

Zimbabwe? Hva skal en som knapt tåler varmegrader i Afrika?
Idioti vil kanskje være ett dekkende svar. De som kjenner meg vil skjønne navnet på bloggen, mens andre vil stusse noe. Kommer tilbake til navnet på bloggen:)
Det jeg skal i Zimbabwe er å bedrive tankeoverføring fra min norske, og noe spesielle, hjerne til afrikanske hoder. Jeg er én av ti som har vært så heldig å bli sendt til Afrika som idrettsfredskorpser.

Hva er en idrettsfredkorpser?
Det har jeg også prøvd å finne svaret på, men her finnes intet fasitsvar.
Ønsker du å vite mer kan du prøve denne linken:
http://www.idrett.no/tema/internasjonalt/utviklingssamarbeid/Sider/idrettensfredskorps.aspx
Kort sagt er en idrettsfredskorpser en som bidrar til utvikling av idrettsbevegelsen i det landet han/hun blir plassert i.

Dersom du har andre spørsmål som du synes jeg burde svare på er det fritt frem å kommentere!

Frem til avreise (6. August) vil bloggen være ett potensielt offer for innlegg med innhold om OL i London som starter om 10 dager!!:D
Etter dette antar jeg innlegg vil komme med svært varierende mellomrom, og svært varierende lengde.

Hopper herved på land fra utrygg is.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar